Monday, November 19, 2012

TIPS JIMAT PETROL: Pilih Stesyen Minyak Terbaik


RON95? RM1.90 satu liter dimana-mana sahaja di Malaysia. Di masa hadapan harganya mungkin meningkat atau menurun. Jadi kalau tak ada wang macam mana nak bayar kepada “Baya” kat Stesyen Minyak tu? Apa kau ingat? Boleh main silap mata ka dengan “Baya”?

Ini adalah kajian yang telah aku jalankan untuk membandingkan fuel consumption menggunakkan Myvi. Anggaran kasar untuk sejauh manakah Myvi  boleh “beroperasi” menggunakan RM50 RON95 ialah:


Petronas = 350KM

BH Petrol = 350KM

 Shell = 315KM

Petron = 315KM

So? Bukan untuk ajak ramai-ramai pergi isi Petronas atau BH Petrol, tetapi sekadar pendapat. Just for information sharing, Shell is one of top 5 Oil and Gas Company in the world and Petron is Philippines-based.

p/s: Tetapi aku selalu isi Petronas atau BH Petrol sahaja.
p/s: Sorry, no information about Caltex and Esso

2 comments:

Sheera Aya said...

Yeay.Sy sokong petronas. Tapi kn rasanya pndpt sy la kn shell lg murah.lebih thn lama kalau isi kt stesen shell yg berkualiti. :)

::aMaD:: said...

baru2 ni try esso mobil.
ok jugak. my choice:

1-petronas
2-esso
3-bhp
4-shell
5-petron

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...