Monday, January 14, 2013

TIPS: Penjagaan Kereta (Penting Baca)

Tayar kereta memang sangat penting untuk dijaga. Kalau kempis sangat nanti geseran berlebihan meningkat lantas minyak consumption naik lalu kelajuan duit keluar pun pantas! Jadi sila lah cek tayar kereta anda semua baik abang-abang atau kakak-kakak. Muda ke tua ke tolonglah buat frequent checking. Sebab my tayar telah bocor! Paku telah memasukan dirinya. Cantiklah!

Nampak paku tu di tayarku?!

Nak tukar satu tayar je tak boleh, nanti alingment & balancing lari. lagi rosak kereta lepas ni. Jadi kena lah tukar 2 biji terus tayarnya. Dan memandangkan tayar kereta aku bahagian depan pun bunga dah takdak jadi kenalah tukar 4 terus! Wo..semua total habislah RM660. Murah atau mahal? Mahal la jawapannya!

2 biji tayar bunga yang NG, 1 bocor, 1 OK

Take note dear readers, please check your vehicle tire frequently. Nasib baik tayar ni aku detect dah kempis sebelum dia betul-betul bocor. Dah la waktu tu dah maghrib. Alhamdulillah Allah permudahkan urusanku.

4 comments:

zul said...

apsal satu tu botak teruk?yg len ok je..nnti dorang celup2, jual tk tyar second plak..hahha

Derok said...

dah 7 bulan aku tak check tayar kete...dan dah 4 bulan tak pump tayar...hahaha

HAFIZAL said...

ingat main drift tadi...hehehe

seribupilihan said...

memang kena check banyak kali..lebih2 lg yg suka jalan jauh..:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...