Sunday, September 1, 2013

PANAS: Isu HOT Hari Merdeka

MERDEKA! 
MERDEKA!
MERDEKA!

Satu ungkapan yang MENGUBAH sejarah Malaya ketika itu dibawah naungan Tunku Abdul Rahman. Betapa be-ertinya dan gembiranya pada tanggal 31 Ogos 1957. Dan ya, kini Malaysia sudah merdeka selama 56 tahun. TAHNIAH! Saban tahun kita akan melaungkannya tidak kira di negeri mana anda berada. Tetapi nilai kemerdekaan itu makin dilupai.

 

Memang kita melaungkannya. Tetapi yang berada di dataran menyambut tibanya 12 malam, pasti dapat menyaksikan aksi2 seperti baju kain tak cukup, bersentuhan, bergeselan..dan sebagainya. Ada yang suka. SERIOUSLY. Memang ada yang suka. Tetapi perlukah semua ini? Ok lah, kata zaman dah moden, sambut merdeka perlulah moden jugak. Takkanlah nak berdiri macam dalam kelas kan???

Kesimpulannya, kenapa budaya barat harus kita ikuti? Dalam hati, aku mahukan yang benar biarlah benar, dan mahukan Islam menerajui negara kita. Bukan seperti sekarang. Dah salah tapi buat tak tau. Kerek. Dah kaya sombong. Bawa kereta mahal dah bagi lampu tinggi. Orang potong dia HON. Dia potong kita kita HON buat derkk. Babbbb*****. Geram aku. HAHA. Emo pulak. Ingatlah, segala yang kita kecapi di dunia ini hanya pinjaman daripada Allah swt. Bagi yang bukan Islam, minta2lah tuhan turunkan hidayah kepada mereka. Marilah kita hidup berlandaskan ISLAM.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...