Monday, May 19, 2014

SENARAI 10: Kereta Terlaju Di Dunia (2014)

Anda rasa anda bawa 180 KM/H di lebuhraya sudah kira laju? (Memang laju pun.. he..he..) Jangan anda terkejut jika ada kereta memintas anda dan dalam sekelip mata sahaja telah JAUH meninggalkan anda. Dan sudah pasti kereta tersebut bukannya KANCIL atau VIVA, tetapi sebaliknya antara kereta-kereta terpantas dibawah. Ada brann ke??? Maaf ya, Honda Civic modified macam mana pun belum juga dapat kejar kereta ini. HAHA. Jadi silakan tambah pengetahuan anda!

(NO: 10) 
NOBLE M600 - 362 KM/H
Pengeluar: Noble Automotive (ENGLAND)
Harga: RM 1,056,000.00


(NO: 10) 
GUMPERT APOLLO - 362 KM/H
Pengeluar: Gumpert (GERMANY)
Harga: RM 1,440,000.00


(NO: 9) 
PAGANI HUAYRA - 370 KM/H
Pengeluar: Pagani (ITALY)
Harga: RM 3,800,000.00

 
(NO: 8) 
ZENVO ST1 - 374 KM/H
Pengeluar: Zenvo (DENMARK)
Harga: RM 3,920,000.00


(NO: 7) 
MCLAREN F1 - 386 KM/H
Pengeluar: McLaren Automotive (ENGLAND)
Harga: RM 3,140,000.00

 
(NO: 6) 
KOENIGSEGG CCX - 394 KM/H
Pengeluar: Keonigsegg Automotive AB (SWEDEN)
Harga: RM 1,745,000.00
 
 
(NO: 5) 
SALEEN S7 TWIN-TURBO - 399 KM/H
Pengeluar: Saleen (USA)
Harga: RM 1,777,000.00


(NO: 4) 
9ff GT9 - 413 KM/H
Pengeluar: 9ff (GERMANY)
Harga: RM 2,222,000.00
 
 
(NO: 4) 
SSC ULTIMATE AERO - 413 KM/H
Pengeluar: Shelby Super Car (USA)
Harga: RM 2,095,000.00
 
 
(NO: 3) 
KOENIGSEGG AGERA R - 418 KM/H
Pengeluar: Koenigsegg Automotive AB (SWEDEN)
Harga: RM 5,120,000.00
 
 
(NO: 2) 
BUGATTI VEYRON SUPER SPORT - 431 KM/H
Pengeluar: Bugatti Automobile S.A.S (FRANCE)
Harga: RM 7,680,000.00
 
 
(NO: 1) 
HENNESSY VENOM GT - 435 KM/H
Pengeluar: Hennessy Performance Engineering (USA)
Harga: RM 3,300,000.00


Sebenarnya senarai ini ada 12 buah kereta. Tetapi disebabkan tempat ke-4 dan ke-10 terikat, sebab itulah ada extra. KESIMPULAN daripada kelajuan kereta-kereta ini, di MALAYSIA, jikapun kita memiliki salah sebuah darinya, kita nak buat apa? Masuk KL jalanraya JEM juga. Lepas itu tak kan lah nak ulang alik Terengganu - KL setiap hari semata-mata nak "merasai" kelajuan kereta tersebut. Apa guna? Sebab itulah di negara-negar pengeluar kereta diatas, mereka berusaha mencipta kereta selaju mungkin. Iyalah, negara mereka besar dan jarak bandar ke bandar jauh. Orang kayakan.

Sumber: Link 1

10 comments:

Teacher Basariah said...

banyaknya kosong kat harga dia..huhuhu..naik laju2 macam tu mau tercabut jantung seram..haha

APAN said...

yg kete hero dlm need for speed yg mana satu ye...mcm pagani tu, dok no corot...harga mahal giler...

Anonymous said...

KESIMPULAN daripada kelajuan kereta-kereta ini, di MALAYSIA, jikapun kita memiliki salah sebuah darinya, kita nak buat apa? kalau akulah, ada salah satu dari kereta tersebut, dah tentu, aku test power kat autobahn Jerman, kat Malaysia, nak pecut sampai 400km/sejam! sempat ke nak tekan brek, kalau tetiba ada binatang melintas!
Jarak yang diperlukan utk berhenti pun dekat 1km, jika anda memecut dalam 300km/sejam.

Maestro Amad said...

Kalau nak guna kat Malaysia memang tak praktik lah kot. Tapi bagaimana engineer diorang mampu menciptanya? Itulah semangat yang baik harus kita contoh.

Shahril Izzaidah said...

Proton pun lju

Anonymous said...

Ferrari tak tersenarai langsung

Anonymous said...

Paling mahal bugatti 3M.. perhhh. Kalau ak ad duit sebanyak ni. Ak bawak semue family ak pergi umrah. Hehe.. kerete num 2

iwan said...

Kereta lembu lagi laju bro kihkihkihkihkihkihkih

Amir Junior said...

Ferrari bkan laju pon

Amir Junior said...

Koenigsegg Agera R

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...